• 0 הצבעות - 0 בממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ריג לקובייה הונגרית
#1
חשבתי על רעיון מעניין לריג ונראה אם מישהו יודע איך ליישם אותו. 
לקובייה הונגרית של 3*3 יש ששה פאות, כלומר 6 "קונטרולרים" שאנימטור יצטרך לעבוד איתם. אני רוצה שכל קונטרולר כזה ישלוט בחלקים של הקובייה לפי המיקום הכללי הנוכחי שלהם. זאת אומרת שאם אני מזיז פאה אחת, אז החלקים שנשלטים ע"י פאה הסמוכה אליה משתנים. 
  הגב
#2
רק עם דרייברים לדעתי. וגם אז צריך לחשוב על צמצום מס' הקונטרולרים למינימום של 9 (3 תנועות ב-3 צירים)
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
  הגב
#3
איך אני עושה את זה עם דרייברים? ואיך יכול להיות שאני צריך יותר מ6?
  הגב
#4
אין לי מושג כרגע איך עושים את זה עם דרייברים ולו רק בזכות העובדה שלא עולה לי בראש רעיון איך לייצר את הממשק.
ובגלל זה יצא לי 9:
İmage
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
  הגב
#5
אני פותר קובייה הונגרית כתחביב, ועד כמה שנדמה לי לעשות לה ריג לא אמור להיות מסובך.
הקוביה מורכבת מליבה שנמצאת במרכז הקוביה. מהליבה יוצאים 6 קוביות בגודל תשיעית של פאה מהקובייה המוגמרת (הרי כל פאה של הקובייה מורכבת מ-9 חלקים צבעוניים).
ה-edges וה-corners של אותה פאה נעים על סמך המרכז (שורה שניה טור שני) של כל פאה.
המרכזים האלו (של כל פאה בקוביה) לא זזים אלה רק מסתובבים (אם נדמין את המרכז ההוא של הפאה בזווית front היא בעצם מסתובב על ציר ה-Y).
מה שאומר שצריך לעשות parent של האדג'ים למרכזים, ולעשות parent לקודקודים שיהיו ה"בנים" של הקצוות (האדג'ים).
מה שכן בריג אני פחות מבין אז קחו את ההסבר הזה בעיקרבון מוגבל.
בברכה, אוהד.
  הגב
#6
יניב: אין צורך לעשות לשורות האמצעיות שכן אפשר פשוט להזיז את ההפאות בצדדים בכיוון ההפוך. כעקרון האמצע לא זז.
אוהד: מה שאמרת ברור: אבל הבעיה היא שהילדים של כל הורה משתנים ברגע שאתה מזיז את הקובייה.
  הגב
#7
((08.08.2014), 17:40)שחר הר-שוב כתב: יניב: אין צורך לעשות לשורות האמצעיות שכן אפשר פשוט להזיז את ההפאות בצדדים בכיוון ההפוך. כעקרון האמצע לא זז.
נכון אבל זה לא כיף.

אתה צריך ליצור בעצם פקד שכאשר את לוחץ עליו, אותו אזור יסתובב.
אחרי כל סיבוב צריך ליצור "סידור מחדש" כדי שסיבוב נוסף יסובב את האזור המתאים וישכח ממה שהיה קודם.

נראה לי שרק מנוע המשחק יכול לעשות את זה וכנראה שעם פייתון.

מישהו אגב כבר עשה דבר כזה, נמצא בקישור הראשון:
https://www.google.co.il/webhp?sourceid=...+cube+game
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
  הגב
#8
חבל שאני רוצה לעשות את זה לאנימציה ואני לא יודע לתכנת.
הנה ריג פשוט שבניתי:
[Image: JwH53pP.png]
http://www.pasteall.org/blend/30905
אבל הוא לא ממש נוח. אני עדיין חושב שאפשר לעשות את מה שאני רוצה בעזרת דרייברים. רק צריך להבין איך בדיוק.
  הגב
#9
לא הבנתי מה הריג הזה מוסיף למה שגם ככה אפשר לעשות עם האובייקטים.
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
  הגב
#10
הוא לא. 
זה סתם בסיס למשהו יותר מתוחכם שאני רוצה לעשות...
אבל אני עדיין לא יודע איך.
  הגב


קפיצה לפורום:


משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים