• 0 הצבעות - 0 בממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
יצירת אנימציה של העלמת אובייקטים מרובים.
#1
יש סצנה עם המון אובייקטים ואני רוצה שהם יעלמו המהלך האנימציה. בגלל שמדובר בהרבה אובייקטים זה לא מעשי כ"כ לעבור אובייקט אובייקט ולכבות או להדליק את העין והמצלמה בoutliner...

האם יש דרך לבחור את כל האובייקטים ובבת אחת לגלות או להסתיר אותם עם יצירת קיפריים? מקש h לא עוזר לי כי הוא לא יוצר קיפריים.... ניסיתי כל מיני אפשרויות ולא הצלחתי.

תודה!
  הגב
#2
אתה יכול להעביר את האובייקטים שאתה כן רוצה לרנדר לשכבה אחרת

תבחר את האובייקט ותלחץ M. אתה גם יכול לשכפל ולהעביר באמצעות shift D אם אתה רוצה לשמור על הסצנה הקיימת
  הגב
#3
יש דרך לעשות את מה שניסית בצורה טיפה יותר קלה:
ראשית כל, לכל האובייקטים חייב שיהיה keyframe עבור המצלמה/העין.
קל מאד לעשות את זה (באופן יחסי) ע"י האווטליינר בזה שאתה עובר אוביקט אוביקט ולוחץ על המצלמה/העין עם לחצן I (= הכנס פריים), אם יש אלפי אובייקטים אז באמת שצריך למצוא פטנט אחר אבל נמשיך.

אחרי שלכל האוביקטים יש איזושהי התחלה של אנימציה אפשר לערוך במסך הגרפים את האנימציה עבור אוביקט אחד בלבד ואחרי שיש לך את האנימציה, לסמן את הגרף של אותו אובייקט ולהעתיק אותו לזיכרון (יש אייקונים למטה בסרגל שאחד מהם מעתיק לזיכרון והשני מדביק)
אחרי שיש לך את הגרף "מועתק" כל מה שנשאר לעשות זה לסמן את כל שאר האוביקטים ולבצע "הדבק" עם האייקון השני, עכשיו כולם ביחד יופיעו ויעלמו באותו זמן.

במידה ותרצה לשנות תמיד תוכל לתפוס אחד מהם, לעשות שינויים ולהעתיק אח"כ לכולם.

דרך שניה לביצוע (כמו שכתב זה שמעלי):
להכניס את כל האובייקטים לשכבה מסויימת ולהגדיר בלשונית של הסצנה RenderLayers לכל מצב שתרצה, בראשון למשל לוודא שהוא מרנדר את השכבה שבה נמצאים כל האובייקטים ובשני להגדיר שאותה שכבה לא תחושב.
לכל שכבת רינדור כזו יש ריבוע קטן שמגדיר האם השכבה הזו תעבור רינדור או לא.
את הריבוע סימון הזה אפשר לאנמת ולהגדיר ע"י זה איזור שכבת רינדור תעבור רינדור בהתאם לפריימים.

אני משתמש בשיטה הזו הרבה כאשר אני רוצה לרנדר זויות צילום שונות של הדמיות שלוקחות המון זמן ואין לי כח לחכות כל פעם אלא אני רוצה במכה אחת את כל התמונות. מה שאני עושה זה להצמיד מצלמה שונה לכל פריים כך שכל פריים שרנדר זוית שונה וכדי לחסוך בזמני רינדור אני מדליק ומכבה בכל פריים את האובייקטים שאני רוצה שייכנסו לפריים.
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
  הגב
#4
תודה לכולכם!

הדרך הראשונה באמת עזרה לי (למרות שמשום מה הצלחתי לעשות את זה יותר חלק בעזרת הdope sheet) אבל זה לא מושלם כמו שכתבת כי צריך להכניס קיפריים ראשוני לכל עין\מצלמה.
הדרך השנייה לא כ"כ עוזרת לי בגלל שבתצוגה האובייקטים ממשיכים להופיע...

ובאמת מעניין למה אין אפשרות להכניס קיפריים למצלמה והעין שבאאוטליינר לכל האובייקטים הנבחרים בבת אחת....  אפשר לבקש מהמפתחים שיוסיפו אפשרות כזו? או שיש סיבה למה זה ככה?

אגב, הייתי יכול למצוא פתרון לבעיה שלי באמצעות הוספת סצנה שתהיה מקושרת לסצנה הראשונה ולמחוק את האובייקטים שאני לא רוצה שיראו... אבל אני לא אוהב להשתמש בסצנות בסרטון קצר בגלל שזה גורם לכ"מ בעיות למשל שא"א להציג את הסרטון ברצף בתצוגה וגם שאם רוצים לשנות שינויים מסויימים בסוף שיחולו על כל הסרטון זה יכול לגרום לבלאגן...
  הגב


אשכולות דומים...
אשכול יוצר האשכול תגובות צפיות תגובה אחרונה
  בעיה | ייצוא ל-DAE - עיוות באובייקט תוך כדי אנימציה Efrat 0 761 (10.11.2016), 11:44
תגובה אחרונה: Efrat
Information בקשה | ייצוא קבצי אנימציה לפורמטים md5 ו-dae Efrat 1 1,449 (06.10.2016), 15:09
תגובה אחרונה: jet112
  עזרה | איחוד מספר אובייקטים לאובייקט אחד גל סעדו 2 2,046 (04.06.2016), 02:13
תגובה אחרונה: גל סעדו
  שאלה | יצירת מד מהירות בבלנדר dahanim 5 3,362 (04.02.2016), 17:08
תגובה אחרונה: יניב

קפיצה לפורום:


משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים