• 0 הצבעות - 0 בממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
בעיה ברינדור זכוכית
#1
יש לי בעיה ברינדור,עם החלונות שבכנף דלת שמאל.כפי שאפשר לראות במקום שקיפות,מתקבל אפקט מראה,וזאת למרות שמדובר באותו חומר שהגדרתי עבור כל הזכוכיות בחלון.
ניסיתי המון אפשרויות ומודלים על-מנת להבין מהיכן מגיע הבעיה,אך ללא הועיל.אני מניח שזה קשור לעובדה שכנף הדלת מוטה באלכסון,וזה מתנגש עם הגדרות תאורת העולם,באיזשהו אופן(או שלא)כששיחקתי קצת עם הגדרות תאורת העולם,ניתן היה לראות השפעה ברינדור על גוון הזכוכית.
בקיצור חברה,אני בבעיה,ורוצה מאד להבין איך פותרים אותה. תודה!
צרפתי שתי תמונות:הראשונה מצילום מסך והגדרות רינדור,והשנייה מצילום מסך והגדרות חומר.
https://www.dropbox.com/s/mpzpzaeglydkibi/Gil.png
https://www.dropbox.com/s/rn7lcmf29wk1ng3/Gil1.png
#2
תעלה את הקובץ.
בכל אופן, לא חושב שכדאי לשים IOR בזכוכית של חלון.
לא נראה שיש שם אפקט מראה כי אז היו צריכים לראות שם את הרהיטים שבבית ובטח שלא את מה שיש בחוץ. מה שמעורר חשד זה אפקט הטשטוש שיש שם שלא אמור להיות קיים בכל מקרה לפי הגדרות החומר.
בכל אופן יהיה הרבה יותר קל לדבג את הבעיה עם הקובץ המקורי.
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
#3
Gilbert;3538 כתב:יש לי בעיה ברינדור,עם החלונות שבכנף דלת שמאל.כפי שאפשר לראות במקום שקיפות,מתקבל אפקט מראה,וזאת למרות שמדובר באותו חומר שהגדרתי עבור כל הזכוכיות בחלון.
ניסיתי המון אפשרויות ומודלים על-מנת להבין מהיכן מגיע הבעיה,אך ללא הועיל.אני מניח שזה קשור לעובדה שכנף הדלת מוטה באלכסון,וזה מתנגש עם הגדרות תאורת העולם,באיזשהו אופן(או שלא)כששיחקתי קצת עם הגדרות תאורת העולם,ניתן היה לראות השפעה ברינדור על גוון הזכוכית.
בקיצור חברה,אני בבעיה,ורוצה מאד להבין איך פותרים אותה. תודה!
צרפתי שתי תמונות:הראשונה מצילום מסך והגדרות רינדור,והשנייה מצילום מסך והגדרות חומר.
https://www.dropbox.com/s/mpzpzaeglydkibi/Gil.png
https://www.dropbox.com/s/rn7lcmf29wk1ng3/Gil1.png

קשה להגיד מה גורם לזה, אני יכול לחשוב על כמה דברים:
1. אפשר לנסות לעשות לאובייקט של הזכוכית APPLY לגודל ולסיבוב (Object mode>Ctrl A >Rotation&scale)
2. לכוון את הNORMALS שיפנו החוצה
3. לבדוק טוב שאין שם עוד FACE מתחבא - או פייסים דבוקים אחד לשני
4. ואם שום דבר לא מצליח - למחוק את האובייקט זכוכית לגמרי וליצור אחד חדש ונקי.
#4
יניב;3540 כתב:תעלה את הקובץ.
בכל אופן, לא חושב שכדאי לשים IOR בזכוכית של חלון.
לא נראה שיש שם אפקט מראה כי אז היו צריכים לראות שם את הרהיטים שבבית ובטח שלא את מה שיש בחוץ. מה שמעורר חשד זה אפקט הטשטוש שיש שם שלא אמור להיות קיים בכל מקרה לפי הגדרות החומר.
בכל אופן יהיה הרבה יותר קל לדבג את הבעיה עם הקובץ המקור

צרפתי כאן לינק לתמונת מסך ללא ה-IOR בחלון ה'בעייתי' אך עם -IOR בעל ערך 1.1 בשאר החלונות.זה עובד :-) תודה.
https://www.dropbox.com/s/s7dw8hvheleamu0/Gil5.png

BigMouse;3542 כתב:
Gilbert;3538 כתב:יש לי בעיה ברינדור,עם החלונות שבכנף דלת שמאל.כפי שאפשר לראות במקום שקיפות,מתקבל אפקט מראה,וזאת למרות שמדובר באותו חומר שהגדרתי עבור כל הזכוכיות בחלון.
ניסיתי המון אפשרויות ומודלים על-מנת להבין מהיכן מגיע הבעיה,אך ללא הועיל.אני מניח שזה קשור לעובדה שכנף הדלת מוטה באלכסון,וזה מתנגש עם הגדרות תאורת העולם,באיזשהו אופן(או שלא)כששיחקתי קצת עם הגדרות תאורת העולם,ניתן היה לראות השפעה ברינדור על גוון הזכוכית.
בקיצור חברה,אני בבעיה,ורוצה מאד להבין איך פותרים אותה. תודה!
צרפתי שתי תמונות:הראשונה מצילום מסך והגדרות רינדור,והשנייה מצילום מסך והגדרות חומר.
https://www.dropbox.com/s/mpzpzaeglydkibi/Gil.png
https://www.dropbox.com/s/rn7lcmf29wk1ng3/Gil1.png

קשה להגיד מה גורם לזה, אני יכול לחשוב על כמה דברים:
1. אפשר לנסות לעשות לאובייקט של הזכוכית APPLY לגודל ולסיבוב (Object mode>Ctrl A >Rotation&scale)
2. לכוון את הNORMALS שיפנו החוצה
3. לבדוק טוב שאין שם עוד FACE מתחבא - או פייסים דבוקים אחד לשני
4. ואם שום דבר לא מצליח - למחוק את האובייקט זכוכית לגמרי וליצור אחד חדש ונקי.

תודה.ניסיתי את כל ארבעת פעולות,לפני שכתבתי כאן אודות הבעיה.בינתיים פתרתי אותה,ע"י ביטול  ה-IOR לאותה זכוכית בה היתה לי בעייה,והקטנת ה-IOR של יתר הזכוכיות לערך נמוך יותר של 1.05 (צרפתי כאן תמונת רינדור חדשה).
#5
תנסה להחזhר את האובייקט לFlat.
#6
יפה!
באופן כללי לחלונות שטוחים מהסוג הזה אני בכלל לא משתמש בשיידר GLASS - יש לו כמה חסרונות - אחד - הצל שלו אטום או נורא מגורען עם CAUSTICS,
ושתיים - אי אפשר לשלוט במידת ההשתקפויות שעליו.
מה שאני בד"כ עושה זה MIX בין TRANSPARENT וGLOSSY, כי במילא לא צריך את הIOR בזכוכית שטוחה ויש לי הרבה יותר שליטה בשקיפות ובהשתקפות.
#7
BigMouse;3547 כתב:יפה!
באופן כללי לחלונות שטוחים מהסוג הזה אני בכלל לא משתמש בשיידר GLASS - יש לו כמה חסרונות - אחד - הצל שלו אטום או נורא מגורען עם CAUSTICS,
ושתיים - אי אפשר לשלוט במידת ההשתקפויות שעליו.
מה שאני בד"כ עושה זה MIX בין TRANSPARENT וGLOSSY, כי במילא לא צריך את הIOR בזכוכית שטוחה ויש לי הרבה יותר שליטה בשקיפות ובהשתקפות.

תודה!
ניסיתי המון אפשרויות,ובינהן גם את השילוב בין transparent  ל- glossy,אבל זה לא נתן תוצאות טובות.

TREW100;3544 כתב:תנסה להחזhר את האובייקט לFlat.

משטח החלונות הוא לגמרי Flat,אני לא משתמש ב-smoot K במשטחים כאלה שהם מימלא דו-מימדיים,ובמקרה הזה הצבתי שני משטחים במקביל שמדמים זכוכית בעובי 8 מ"מ.(האם אני טועה בכך,ואוליי כדאי ליצור משטח זכוכית תלת-מימדי?)


קפיצה לפורום:


משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים