• 0 הצבעות - 0 בממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
אדריכלות פרמטרית
#1
בכנס האחרון של בלנדר בת"א,הבטחתי שאציין כאן לינק לעניין אדריכלות פרמטרית.
http://wiki.blender.org/index.php/Extens...s/Sverchok
זה מקפיץ את בלנדר עוד רמה אחת לכיוון של תוכנות כמו ריינו והודיני המשתמשות בסקריפט חזותי Grasshopper ליצירת אדריכלות פרמטרית.כל זאת תודות לשני אמנים,אוקרייני ורוסי : Nikita ו- Alexander.
#2
יצא לי כבר כמה פעמים לפגוש את התופס הזה אבל באמת שאני עדים לא מבין מה פרמטרי פה ועוד יותר לא מבין מה אדריכלי פה.
אני יוצא מנקודת הנחה שאני מפספס פה משהו, תוכל להאיר את עיני?
#3
נראה לי שזה כמו לבנות בית עם curve בלבד כאשר אתה יכול לשלוט על הפונקציה לא רק ע"י נקודות שליטה אלא ממש על הפונקציה עצמה.
במילים אחרות, אין פוליגונים ואתה יכול לעשות דברים מטורפים (כיאה לאדריכלים...) בלי למדל כל פיפס בצורה ידנית.
עד כאן התיאוריה שיושבת לי בראש....
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
#4
נשמע נחמד אבל לא זה מה שראיתי.
#5
TREW100;3645 כתב:יצא לי כבר כמה פעמים לפגוש את התופס הזה אבל באמת שאני עדים לא מבין מה פרמטרי פה ועוד יותר לא מבין מה אדריכלי פה.
אני יוצא מנקודת הנחה שאני מפספס פה משהו, תוכל להאיר את עיני?

אנסה להסביר את הנושא באופן הכי ממצה שאפשר,ואתחיל מהבסיס,כיוון שבלעדיו יהיה קשה מאד להבין. מידול פרמטרי הוא למעשה הדרך להגדיר אובייקטים,כולל האינטרקציה בינהם,בעולם התלת מימדי. בבלנדר,האובייקטים מוגדרים ע"י הרכיבים שלהם.ניקח למשל קובייה,בה 8 קודקודים,אשר כל אחד מהם מוגדר ע"י מיקום של קורדינטות x,y,z.קבוצת 8 הקודקודים,היא זו שמגדירה את הקוביה שלנו.הדרך היחידה לערוך(ליצור שינוי) את האובייקט,היא ע"י עריכת המרכיבים שלו,למשל ע"י הזזת מספר קודקודים.במידול פרמטרי טיפוסי,הקובייה שלנו,תאופיין ע"י קורדינטות(מיקום) x,y,z  פרמטר "אורך",פרמטר "רוחב" ופרמטר "גובה".זה יעזור לנו לשנות(לערוך)את הקובייה מאוחר יותר(בשלב התכנון/מידול).הפוטנציאל של זה הוא גדול מאד,כיוון שכעת כל אחד יכול ליצור את האובייקט הטיפוסי שלו(כל אובייקט,כמו אלמנט אדריכלי:דלת,חלון,חזית וכו")ע"י מתן/שינוי נתונים פרמטריים,ולשלוט גם על המידות:רוחב,עובי זווית וכדומה,וכן על האינטרקציה בין האלמנטים השונים.כך למשל בתכנון פרמטרי של בניין,שינוי בזווית/שיפוע של גג רעפים,גם הקיר הגובל בו ישתנה בהתאם.ידוע שאדריכלות מורכבת מפרטים,וזהו בעצם הקשר שחיפשת.חשוב כמה אלמנטים ופרטים קטנים מרכיבים,למשל,בניין.הנתונים הפרמטריים בהם תזין את המחשב,יתורגמו לשינוי בגיאומטריה,ובסופו של תהליך גם יקבעו את אופיו הצורני של המבנה,אך למרות מורכבותו הצורנית של המבנה,בשל העובדה שמדובר בהזנת נתונים פרמטריים,כל שינוי מתועד עד לרמה הכי בסיסית של נתונים,הניתנים לתרגום יצרני על המילימטר(כולל לוח זמנים לייצור וביצוע :-)).החברה שציינתי בלינק למעלה,התחילו את התהליך הנסיוני של תכנון פרמטרי,ואני מודה שההרצאה שלהם לא היתה הכי ברורה,אך יש להם גם אתר,בו יש יותר פירוט.לגבי האדריכל הצרפתי,הוא ממש בנה מבנה גיאומטרי מורכב,ע"י תכנון פרמטרי.נכון שע"י שימוש בכלים מסויימים בבלנדר,כמו array modifier ועקומות הנשלטות ע"י curve modifier ניתן לייצר שינויים מדידים,אך המטרה של החברה האלה,היא לייצר כלי תכנוני פרמטרי כזה שלא דורש כניסה למצב Edit,על-מנת ליצור שינוי,אלא שימוש בתצוגות טבלאיות של הרכיבים,(כמו למשל,אלה שהזכרתי למעלה:דלת,חלון,חזית וכדומה)כך שכל שינוי ברכיב כזה או אחר,יתבטא בטבלת מעקב,לצורך תכנון ו/או ביצוע.  וואו,זה הטקסט הכי ארוך שכתבתי כאן,וכדאי שאפסיק כעת.ד"א עוד לינק מדהים,לדעתי : http://www.xnet.co.il/architecture/artic...04,00.html

יניב;3652 כתב:נראה לי שזה כמו לבנות בית עם curve בלבד כאשר אתה יכול לשלוט על הפונקציה לא רק ע"י נקודות שליטה אלא ממש על הפונקציה עצמה.
במילים אחרות, אין פוליגונים ואתה יכול לעשות דברים מטורפים (כיאה לאדריכלים...) בלי למדל כל פיפס בצורה ידנית.
עד כאן התיאוריה שיושבת לי בראש....

יניב,נשמע לא רע בכלל :-) תאר לך שהבית נבנה לאיטו לנגד עיניך,ע"י הזנה ו/או שינוי של אי אלו נתונים בלבד,והכל מסונכרן.הזזת חלון,והפתח בקיר נודד בעקבותיו.הגדלת חלון ו/או שינית צורתו,החזית מקבלת את השינוי,ע"י התאמתה למצב החדש. יש כאן אפשרויות אין סופיות.
זה למעשה כמו לנצח על אותה תזמורת (כלים שונים),ובכל פעם מחדש לקבל  סוגי הפקה שונים של צלילים ומלודיה .
במקרים של אדריכלים ידועים כמו זהה חדיד ואחרים,לפעמים נשאלת השאלה,מי המוביל ומי המובל,שהרי האדריכל כבר לא משרבט בעפרון את הצורה עליה חשב,אלא מזין נתוניי מחשב האחראים על קבלת השינוי הגאומטרי ויצירת המוצר הסופי.בקיצור האדריכלות הפכה להיות מוצר,והתכנון הפרמטרי הוא כלי השרת שלה.יחד עם זאת זהו פתח לעולם צורני מרתק,הניתן לתרגום ביצועי מאד מדוייק בשטח.
#6
בעיקרון אפשר להשתמש ב-hooks ואז ע"י הזזה של אובייקטים שונים (שלא מתרנדרים בסוף) אפשר לשלוט בקלות רבה על מאפייני אובייקט.
ניתן למשל לשייך מספר קודקודים לאובייקט שנראה כמו חץ שכאשר המשתמש יזיז את החץ, כל הקודקודים יעקבו אחריו.
כך אתה בעצם עושה "ריג" לכל הבית! אפשר לשנות כל דבר ככה וכמובן לשייך הוקים גם לעקומות וכו'.
פשוט מסמנים את הקודקודים שאתה רוצה לשלוט עליהם מבחוץ (=לא במצב עריכה) וללחוץ על Ctrl+H ואז לסמן לאן אתה רוצה שישויכו. אם בחרת לפני מצב עריכה אובייקט אחר ואח"כ את הקיר נניח, אז הוא יכול לשייך את הקודקודים לאובייקט שבחרת כבר. אפשר גם להגדיר לו שיצור אובייקט חדש ואז תקבל שם empty שאליו משוייכים הקודקודים.
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט


אשכולות דומים...
אשכול יוצר האשכול תגובות צפיות תגובה אחרונה
  אדריכלות פרמטרית. Gilbert 1 1,471 (15.12.2013), 18:32
תגובה אחרונה: TREW100

קפיצה לפורום:


משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים