• 0 הצבעות - 0 בממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
סדר ארכיטקטורה
#1
מישהו יכול לרשום/להביא מדריך על עבודה נכונה בבניית סצנת Interior בבלנדר ? למשל מה קודם למה , האם הרצפה קודמת למידול החפצים וכו'
וכן דגשים על הצללה תאורה וכו'
רצוי ממישהו שעובד בתחום ולא מדריכים מblender cookie /guru
תודה לעוזרים !
#2
למה לא blender cookie /guru?
הם מביאים את הרעיונות ואת צורת העבודה, אתה מחליט מה נח לך ומה לא.

בגדול צורת העבודה שגיליתי שנוחה יותר זה למקם את המצלמה ולעבוד לפיה.
איך?

ליצור את המקום בצורה בסיסית
לקחת את הדברים הגדולים שתרצה להכניס לסצנה (מיטות/ארונות וכו') ולאפיין את המקום שלהם על ידי קוביה פשוטה.
למקם מצלמה ולבנות על פי הסעיף הקודם את הקומפוזיציה של הסצנה.
להתחיל לפרט את הסצנה (למחוק את האובייקטים המאפיינים ולשים מודלים אמתיים)
תאורה
פוסטפרודקשן

נ.ב. יש כאלו שיחליפו את המיקום של תהליך הפירוט על התאורה ודי בצדק.

שים רק לב שכשאתה עובד עם לקוח צורת העבודה הזאת לא תמיד תעבוד לך,
ללקוחות יש נטיה לא להיות החלטים על הזוית ועל העיצוב וכו',
תשתדל לעבוד בצורה שיהיה לך קל לקחת צעדים אחורה בלי לשנות את כל העולם.
#3
תודה עזרת לי  . 
בקשר לגורו קוקי ודומיהם ,באמת אפשר לקחת דברים יפים אך הם יותר בקטע האומנותי לדעתי ופחות "דד ליין " וניסיון עם לקוחות.
#4
אני בדר"כ מתכנן את הסצנה על דף, אז ממדל את כל החלקים שאני רוצה (בהתחשב בעובדה שאולי אני אצטרך להוסיף) ואז בונה חדר ומכניס אותם כמו שתכננתי. אחר כך אני ממקם את המצלמה ומתחיל תאורה וחומרים. 
תעשה מה שנוח לך, אין נכון או לא נכון.
#5
יש שיטת עבודה על הדמיות אדריכליות שהיא קבועה למדי ולא בגלל שמישהו קבע את זה אלא פשוט אנשים שעובדים בתחום גילו שהיא הנוחה והנכונה ביותר.
הטוטוריאלים בבלנדר גורו/קוקי הם ליצור תמונות מרהיבות, ולא הדמיות אדריכליות.

דבר ראשון אתה מקבל תכניות מאדריכל. אם אתה האדריכל בעצמך, אז קודם שב ותתכנן את הבית לפני שאתה ניגש לתלת מימד. ברוב המקרים בתוכניות אמור להיות גם מיקומים של ריהוט סטנדרטי - פינת אוכל, מטבח, סידור של הסלון, מיקומי מיטות ושולחנות וכדומה.
כשיש לך את התוכניות - השלב הראשון הוא למדל את הקירות. ישנן כמה גישות לאיך למדל את הקירות - יש כאלה שיעמידו משטח בפינה אחת של המבנה ברוחב 20 ס"מ שזה בד"כ עובי הקירות החיצוניים, בגובה 2.5 מ' שזה גובה קירות סטנדרטי אלא אם כן יש ספציפיקציות אחרות מהאדריכל, וייעשו אקסטרוד לאורך הקירות. וכן, בדר"כ יותר נוח להתחיל עם הקירות החיצוניים, רק אחרי שיש את החיצוניים, יותר קל לגשת לפנימיים.
יש כאלה שיעדיפו למקם משטח על הרצפה בפינה לפי עובי הקירות ויעשו אקסטרוד לצלעות ואז פשוט משרטטים את מבנה הקירות לפי התכנית ללא גובה ורק אחרי שיש את כל השרטוט של כל המבנה עושים אקסטרוד להכל יחד לגובה.
אחר כך צריך לעשות חיתוכים לחלונות והדלתות. כדי לשמור על טופולוגיה נכונה וטובה הכי טוב להשתמש בLOOPCUT לאורך הקירות ולגובה הקירות - ראה כאן דוגמא לשיטה הנכונה לעשות זאת:
http://www.blendernation.com/2013/12/11/...-topology/
אחר כך אפשר להוסיף רצפה ותקרה כאובייקטים נפרדים, פרופילים לחלונות ולדלתות, ואז לגשת לתאורה - כן, לפני שמכניסים ריהוט ופרטים ולפני שמתעסקים עם חומרים רצוי לבנות את התאורה כולל תאורה סביבתית והכל ולרנדר טסטים לבנים ללא חומרים עד שמגיעים לתאורה רצויה. יש כאלה שמעדיפים למקם את כל הריהוט קודם ורק אז לגשת לתאורה, -זה לא באמת משנה, עניין של נוחות אבל כן לשים תאורה לפני החומרים, כי כמו שאומרים, אם זה נראה טוב עם הכל אפור זה יראה טוב גם עם צבעים.
אחר כך שמים חומרים וטקסטורות ובסוף קובעים את זויות המצלמה.
#6
תודה רבה !


קפיצה לפורום:


משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים