• 0 הצבעות - 0 בממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
חומר בעל השתקפות
#1
האם אפשר ליצור חומר בעל השתקפות ב-BG?
"לכל כלל יש יוצא מן הכלל והכלל שאין לו יוצא מן הכלל הוא הכלל שיוצא מהכלל שאומר שלכול כלל יש יוצא מן הכלל"

אז האם הכלל הזה נכון גם לגביי בלנדר או שבלנדר גם יוצאת מהכלל...
#2
חומר שיהיה שקוף, כן. אתה עושה את זה עם ערך האלפא של החומר.
ליצור זכוכית עם השתקפות כמו במנוע הרינדור... זה כבר מצריך קומבינות, מפות, אפיה... לא ניסיתי.
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
#3
((17.01.2014), 04:06)יניב כתב: חומר שיהיה שקוף, כן. אתה עושה את זה עם ערך האלפא של החומר.
ליצור זכוכית עם השתקפות כמו במנוע הרינדור... זה כבר מצריך קומבינות, מפות, אפיה... לא ניסיתי.

שקוף או בעל השתקפויות? יש הבדל...
שקוף - חומר שהוא שקוף, אפשר לראות את מה שמאחוריו - קרני האור חודרות דרכו. את זה קובעים עם האלפא של החומר. במנוע המשחקים רק ZTRANSPARENCY נתמך, כלומר, באמת הופך לשקוף.
למרות שראיתי שיש בעייתיות חמורה בסוג בזה של שקיפות - גם בGLSL וגם במנוע עצמו וגם ב SKETCHFABS לצורך העניין - חומר שמוגדר כשקוף הופך את כל האובייקט שמאחוריו לשקוף ומראה רק את הפוליגונים שהנורמל שלהם הפוך, מישהו נתקל בבעיה הזאת?
חומר בעל השתקפות - חומר שפני השטח שלו בעלי מתח גבוה - מקרין את האור שפוגע בו בצורה אחידה כך שרואים את הסביבה משתקפת עליו. את זה משיגים עם MIRROR בהגדרות של החומר. מנוע המשחקים של בלנדר לא תומך בהשתקפויות, לצורך העניין כמעט אין אף מנוע שבאמת תומך בזה - זה מסוג הדברים שמכבידים יותר מדי על הרנדר.
מה שעושים בד"כ זה השתקפויות בכאילו - מגדירים לחומר טקסטורה בהשפעה חלקית על הדיפיוז - כלומר הטקסטורה תשפיע באופן חלקי על הצבע של האובייקט (INFLUENCE-COLOR-0.5)
ואת המיפוי שלו (MAPPING) מגדירים כ"השתקפות" - REFLECTION

https://drive.google.com/file/d/0B-3wta1...sp=sharing
#4
צודק, טעות שלי.
לגבי טקסטורות של השתקפות אפשר ליצור Environment Map כמו שכתבתי על זה כאן:
http://forum.blender.org.il/showthread.p...59#pid3359
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
#5
יפה מאוד. השאלה היא אם מנוע המשחקים תומך בENVIRONMENT .
אני הולך לבדוק את זה עכשיו למעשה...

((20.01.2014), 19:21)BigMouse כתב: יפה מאוד. השאלה היא אם מנוע המשחקים תומך בENVIRONMENT .
אני הולך לבדוק את זה עכשיו למעשה...

מה שחשבתי, ENVIRONMEMT לא נתמך במנוע המשחקים. בעקרון פחות או יותר - מה שנתמך בתצוגה של הVIEWPORT ייתמך במנוע המשחקים, מה שלא רואים בVIEWPORT - לא ייתמך.
#6
את המפה הזו אתה מייצר עם טקסטורה מסוג Environment Map ואז שומר אותה כתמונת JPG. כדי שזה יעבוד ב-GLSL אתה מחליף את הטקסטורה הזו בטקסטורת תמונה רגילה ומגדיר את המיפוי כ-Reflaction.
התוצאות מאד יפות כל עוד דברים לא זזים לך שם....
תוכל לקבל פרטים על הבעיה הזו כאן:
http://blenderartists.org/forum/showthre...-Materials
ולהוריד קובץ דוגמה שהכנתי מכאן:
https://www.dropbox.com/s/rtzys5xuoasnid...%20Map.zip
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט


קפיצה לפורום:


משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים