• 0 הצבעות - 0 בממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
עזרה בhdr וEnviroment
#1
אז כדי שהסצנות Intrior יהיו יותר אמיתיות , צריך להגדיר השתקפות חוץ על כלל החדר,
הנה דוגמא
İmage

השאלה איך אני עושה את ההגדרות האלה?
הלכתי ל"עולם" והגדרתי שם Enviroment שמתי תמונה של Hdri , אבל מה הלאה? איך אני רואה את ההשתקפות על דברים ??(על הריצפה למשל וכ'ו..) תודה!
#2
מה הבעיה? זה אמור לעשות את זה. תדאג שיהיו חומרים עם Glossy כדי שמשהו יוכל להשתקף...
אגב, אני ממליץ פשוט להגדיר את החלון כEmission, נראה לי יותר קל.
#3
İmage

הנה דוגמא לסצנה פשוטה, אני מנסה לקבל את ההשתקפויות כמו שיש לו בריצפה ועל כל הרהיטים ושום וכלום..

חשוב לציין שהרצפה במקרה שלי מוגדרת גם כ glossy ניתן לראות את החלקים המוארים, אך לא רואים השתקפות מהנוף בחוץ
עזרה עזרה עזרה.
#4
((12.02.2014), 16:13)Benjamin כתב: הנה דוגמא לסצנה פשוטה, אני מנסה לקבל את ההשתקפויות כמו שיש לו בריצפה ועל כל הרהיטים ושום וכלום..

חשוב לציין שהרצפה במקרה שלי מוגדרת גם כ glossy ניתן לראות את החלקים המוארים, אך לא רואים השתקפות מהנוף בחוץ
עזרה עזרה עזרה.

הרצפה היא לא גלוסית מספיק, כלומר יש לה ערך גבוה מדי של ROUGHNESS. ועוד בנוסף יש NORMAL MAP על הרצפה מה שמעלים את ההשתקפויות עוד יותר.

נסה סידור כזה של חומר:
https://drive.google.com/file/d/0B-3wta1...sp=sharing

שים לב לערכים של הROUGHNESS בשני הגלוסים ושים לב לערכים של המיקסוס בכל הMIX SHADERים. בעקרון ברירת המחדל בMIX זה 0.5 שזה אומר מיקס שווה בין שני החיבורים, 0 זה 100% לחיבור העליון ו-1 זה 100% לחיבור התחתון. סידור כזה נותן לך המון שליטה ומשחק בערכים השונים.
#5
אליפות עולם!!! Big תודה רבה רבה לך! עכשיו ההדמיות שלי יהיו הרבה יותר ראליסטיות.
#6
((12.02.2014), 16:50)Benjamin כתב: אליפות עולם!!! Big תודה רבה רבה לך! עכשיו ההדמיות שלי יהיו הרבה יותר ראליסטיות.

בכיף. Big Grin
#7
אם הזכוכיות בחלון אמורות להיות שקופות לגמרי, פשוט אל תשים זכוכיות.
התמונה אמורה להשתקף בלי בעיה , תנסה לשים כדור במרכז, עם השתקפות מלאה כדי לראות שזה עובד.
לגבי החלון והאמישן, לדעתי מיותר לגמרי. כל שינוי בזוית הצילום יראה שמדובר בטקסטורה ולא בסביבה אמיתית. לדעתי להימנע.
ה-HDRI שנמצא בעולם גם ככה מוגדר כאמישן, אחרת זה לא היה מוציא אור.

קח בחשבון גם את הזוית: הרצפה שטוחה ולכן תקבל החזרים רק ממה שנמצא בחזית ולא מהחלון שבצד.
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
#8
((12.02.2014), 22:43)יניב כתב: לגבי החלון והאמישן, לדעתי מיותר לגמרי. כל שינוי בזוית הצילום יראה שמדובר בטקסטורה ולא בסביבה אמיתית. לדעתי להימנע.

יש vector שנקרא window. הוא פשוט ממפה את התמונה באופן כזה שהזווית לא תשתנה שאתה משנה את התמונה. כדאי לך לנסות
#9
((13.02.2014), 08:41)שחר הר-שוב כתב:
((12.02.2014), 22:43)יניב כתב: לגבי החלון והאמישן, לדעתי מיותר לגמרי. כל שינוי בזוית הצילום יראה שמדובר בטקסטורה ולא בסביבה אמיתית. לדעתי להימנע.

יש vector שנקרא window. הוא פשוט ממפה את התמונה באופן כזה שהזווית לא תשתנה שאתה משנה את התמונה. כדאי לך לנסות
א. זה הורס את כל הפרספקטיבה.
ב. כשמצלמים מזויות שונות התמונה נשארת באותו מקום (זה כאילו ששמו את התמונה כרקע בפוטושופ)
ג. אין לי מושג למה חשבת שזה יכול לעזור במקרה הזה? אתה אמור ליצור טקסטורה שתתנהג כמו הרקע שרואים דרך חלון והדרך היחידה הקלה לדעתי זה רק HDRI ממופה על העולם.
כל השאר רק כאב ראש.
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
#10
((13.02.2014), 09:03)יניב כתב:
((13.02.2014), 08:41)שחר הר-שוב כתב:
((12.02.2014), 22:43)יניב כתב: לגבי החלון והאמישן, לדעתי מיותר לגמרי. כל שינוי בזוית הצילום יראה שמדובר בטקסטורה ולא בסביבה אמיתית. לדעתי להימנע.

יש vector שנקרא window. הוא פשוט ממפה את התמונה באופן כזה שהזווית לא תשתנה שאתה משנה את התמונה. כדאי לך לנסות
א. זה הורס את כל הפרספקטיבה.
ב. כשמצלמים מזויות שונות התמונה נשארת באותו מקום (זה כאילו ששמו את התמונה כרקע בפוטושופ)
ג. אין לי מושג למה חשבת שזה יכול לעזור במקרה הזה? אתה אמור ליצור טקסטורה שתתנהג כמו הרקע שרואים דרך חלון והדרך היחידה הקלה לדעתי זה רק HDRI ממופה על העולם.
כל השאר רק כאב ראש.

יניב, אל תשלול, כל מקרה לגופו. Smile
גם בHDRI ממופה יש חסרונות. יש כמה וכמה שיטות להראות נוף דרך חלונות וזה מאוד תלוי בסצינה ובתוצאה שרוצים להשיג, אני חושב שהגישה הנכונה היא להכיר את השיטות ולדעת איזה מהן עדיפה לאיזה מקרה.
הייתי אולי מגדיר את זה ככה. סצינות שיש בהן ויטרינות גדולות ורחבות ורואים הרבה מהרקע בחוץ בתמונה הסופית - כדאי להשתמש בHDRI על העולם, ככה גם מרוויחים יותר מהתאורה שלו בתוך החדר וגם משיגים נוף רציף ונכון מבחינת פרספקטיבה.
בסצינות שבהן יש אולי חלון אחד קטן או רק חלק שולי מויטרינה כמו במה שBENJAMIN עשה, אין טעם בכלל להתקשקש עם HDRI, פשוט להגדיר טקסטורה כרקע, לשים איזשהו גוף תאורה בחלון - יכול להיות PLANE עם EMISSION, או אפילו AREA LIGHT מה שיותר נוח - ככה משיגים שליטה יותר טובה בתאורה ולא מכבידים על הרנדר וגם פחות מסתכנים בגירעון.


אשכולות דומים...
אשכול יוצר האשכול תגובות צפיות תגובה אחרונה
  עזרה בסימולצית נוזלים yosef3141 0 577 (16.01.2018), 03:13
תגובה אחרונה: yosef3141
  עזרה | עזרה בדברים בסייסים בבלנדר Gavriel_D 4 3,283 (07.05.2015), 16:39
תגובה אחרונה: יניב
  בעיה | עזרה דחופה. אדם 1 1,791 (03.11.2014), 18:24
תגובה אחרונה: dahanim
  עזרה | פרויקט להדפסה- עזרה בעיצוב טל עטיה 6 4,325 (17.10.2014), 00:47
תגובה אחרונה: יניב

קפיצה לפורום:


משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים