• 0 הצבעות - 0 בממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
אביזרי עזר לאנימציה
#1
שלום.
אשמח אם יהיה ניתן להוסיף בפורום מקום לקישורים לאתרים המכילים חומרים כתוספות לאנימציה.
לדוגמה: אתרים המציעים Sound חינמי , אפקטי קול וכדומה.( רישיון CC-0 ):

להלן דוגמה לשני אתרים שהרישיון שלהם חופשי- CC-0:
http://freepd.com/ - מוזיקה חופשית של יוצרים שנפטרו ועבר 70 שנה מיום מותם.

http://www.flashkit.com/soundfx/ אפקטי קול עם רישיון ( ברובם חינמיים לחלוטין )

אני יודע שאפשר לחפש בגוגל, אבל לא פשוט למצוא אתרים עם רישיון שימוש כזה.
תודה.
רמי
#2
למצוא SoundFX מוכנים זה לא הבעיה. העניין של soundDesign תמיד היה עניין רגיש. כולנו יודעים אולי איך להנפיש, אבל אנחנו לא יודעים איך ליצור קולות. שיש לך רק עניין של Bouncing SoundFX או משהו בסגנון לכדור קופץ, זה בסדר. אבל בסופו של דבר יש לך משהו ארוך יותר כמו זה: http://www.youtube.com/watch?v=D1p6SL394Vo כבר צריך מעצב קול.
בכל אופן, אני מכיר את האתר הזה: http://soundbible.com/

שלא לדבר על דיבוב...
#3
אתה פשוט מוסיף אובייקטים של סאונד בבלנדר ועושה להם אנימציה שיפעלו מתי שצריך.
אם אתה ממקם אותם במקומם האמיתי אתה מרוויח גם סטריאו טוב וחוסך המון המון.
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט
#4
סטריאו זה לא הבעיה...
הבעיה זה איך אדם שלא מבין בנושא מסדר לעצמו SoundFX לסרטון שיצר?
#5
((05.03.2014), 00:04)שחר הר-שוב כתב: סטריאו זה לא הבעיה...
הבעיה זה איך אדם שלא מבין בנושא מסדר לעצמו SoundFX לסרטון שיצר?

עושה קצת מחקר ולימוד ומתחיל לקבל מושג כללי בנושא...Sleepy

בסך הכל זה מאוד פשוט. בבלנדר יש אפשרות למקם רמקולים בסצנה ולכל רמקול אפשר "להדביק" ערוץ סאונד עם כל מיני PROPERTIES שאפשר להגדיר לו.

כדי לערוך ערוץ סאונד - כלומר לחתוך חלקים לא רצויים, להגביר או להחליש, לשנות EQ וכדומה, יש תוכנת קוד פתוח חינמית נוחה וטובה מאוד שנקראת AUDACITY, שגם קל יחסית להבין איך לעבוד איתה. אבל בכללי, את כל הנושא של סאונד צריך להכיר קצת ולהבין קצת. בשביל זה עושים מה שעושים גם עם בלנדר, פותחים מדריכים וטוטריאלים ולומדים.
#6
כן, soundDesign זה מקצוע בפני עצמו
#7
כנראה שלא הסברתי טוב:
כאשר אתה עושה קוביה שנעה נניח מצד ימין של המסך לצד שמאל ואתה מחבר לה אובייקט סאונד שכל הזמן יוציא את אותו קול (נניח של מנוע עובד) אז כאשר תרנדר את הסרטון בלנדר:
1) תדאג שהסאונד יעבור מהרמקול הימני לשמאלי בהתאם למיקום הקוביה (לזה התכוונתי כשכתבתי סטריאו)
2) במקרה שהאובייקט מתרחק או מתקרב למצלמה, בלנדר תשנה גם את ה-Pitch כך שהתדר יעלה וירד כמו במציאות.

כל מה שאתה צריך כדי שזה יעבוד זה רק צליל פשוט של מנוע.

אם לכל אובייקט תמקם אובייקט קול שישמיע את הצליל הבסיסי של האובייקט ויזוז איתו, תקבל פס קול עם כל הקומבינות של סטריאו וכו'.

דוגמה:
http://www.pasteall.org/blend/27325
יש שם קוביה שזזה מצד שמאל לצד ימין ואוביקט סאונד שעוקב אחריה, כמעט כל ההגדרות נשארו על ברירת המחדל.
כדי להפעיל צריך פשוט ללחוץ על Alt+A. כאשר בריצה השניה הסאונד יישמע יותר אמיתי.

זה הקובץ שבו השתמשתי עבור הסאונד: מנוע של טרקטור

תוכל להשוות ולראות את ההבדל.

במסך מצד ימין נמצא עורך ה-NLA שבו אתה קובע מתי הסאונד יתחיל ומתי הוא יפסיק, כרגע הוא מאופשר לאורך כל האנימציה, במקרה של יריות וכד' אפשר לאפשר רק מתי שיש יריה וכו'.

עכשיו כל מה שאתה צריך באנימציה שלך זה להוסיף צלילים ללא אפקטים ובלנדר כבר תעשה את שאר העבודה...
"אין ייאוש בעולם כלל!" - זה על באמת.

יניב גרשוני | תלתיסט


קפיצה לפורום:


משתמשים אשר צופים באשכול: 1 אורחים